Don't hesitate, just do it!! - Reisverslag uit Broekland, Nederland van Paulien Wijermars - WaarBenJij.nu Don't hesitate, just do it!! - Reisverslag uit Broekland, Nederland van Paulien Wijermars - WaarBenJij.nu

Don't hesitate, just do it!!

Door: Paulien Wijermars

Blijf op de hoogte en volg Paulien

16 Januari 2015 | Nederland, Broekland

Daar zit ik dan... nog even aan de keukentafel in Broekland! Met het weer van de afgelopen dagen moet ik zeggen dat ik toch wel heel veel zin heb om de zon tegemoet te gaan!

Het was een ‘rare’ week, nog nooit zoveel mensen tegelijk gezien en gesproken. Het schijnt toch wel een dingetje te zijn om in het vliegtuig te stappen en naar een ander continent te vliegen. Van alle kanten kwamen de liefste en leukste cadeautjes mijn kant op. Om mij geluk, succes en een ‘behouden vaart’ te wensen, maar ook om mij te feliciteren met het behalen van mijn diploma.

Met dat feliciteren waren een aantal toch wel een beetje voorbarig, ja oké! Mijn eindgesprek afgelopen dinsdag ging prima en was eigenlijk gewoon leuk te noemen! Maar ja, toen was het wachten op de uitslag van de landelijke examens Nederlands en rekenen! En dat was echt wel even wachten… Ook al zie een stemmetje in mijn hoofd, ‘Paulien je hebt het wel gehaald, en anders.. ach! Je hebt toch geen Nederlands nodig in Sri Lanka’… Maar goed, de controlefreak in mij wilde toch wel graag het eindcijfer weten! En ja, het verlossende woord kwam vanmiddag! Ik blij natuurlijk! De vlag kon uit (niet gedaan want ga toch weg!.. haha!)

Maar goed, toch wel een beetje trots! Na twee jaar knallen, met een ontzettend leuke groep hebben we dat papiertje toch maar even op zak en stap ik als officieel verpleegkundige in het vliegtuig het volgende avontuur tegemoet.

Afgelopen maandag was mijn zus met haar behoorlijk zwangere buik in Broekland voor een gezellige dag. Met als verrassing een lunch bij mijn andere zus waar ook mijn moeder, Maud en Hidde ook van de partij waren, erg gezellig en fijn! Dinsdag dat mijn eindgesprek gehad, dit ging prima! Geen zenuwen, meer voor de reis dan voor het gesprek. Daarna heerlijk met vriendinnen in de stad wat gedronken en gegeten en nog meer gedronken! Toen woensdag mijn laatste dagje op Brugstede! Gewoon een lekker dagdienst om af te sluiten. Genoeg nog wat ik wilde en kon doen, maar heb het af kunnen sluiten en trek nu daar gewoon de deur voor 7 weken achter me dicht! Ze redden zich wel!..  Als verrassing kwamen er nog heel veel collega’s een kopje koffie drinken en werd ik verwend met allemaal leuke dingen! Echt een feestje, ze zijn blij daar op Brugstede met mijn vertrek (eindelijk rust)!!
Woensdag avond nog even een heerlijke handbaltraining gehad, en ook hier weer een leuk cadeau gekregen van de dames! Het houdt maar niet op.

Donderdag en vrijdag lekker vrij geweest, beetje aangeklungeld weer veel mensen gezien en gesproken en nog meer cadeautjes gekregen! De ‘cadeautafel’ stond goed vol! Moet dat echt allemaal mee in mijn backpack… oei! Daar ga ik over de 20 kilo heen vrees ik!.. Maar gelukkig ook dat is weer goed gedaan, dankzij de praktische inpaktechnieken van mijn moeder. Dus ja, nu staat de tas klaar voor vertrek. Heb ik net nog even een borreltje gedronken met mijn moeder en duik ik zo mijn bed in! Nog even lekker slapen in het veilige vertrouwde Broekland!

Morgen in het vliegtuig pak ik de studie maar gelijk weer op! Ik heb namelijk nog een paar lesjes nodig wat lokale taal betreft! We gaan gewoon weer knallen..

Voor nu het laatste verslag vanuit het regenachtige Nederland! Op naar de zon!

Liefs Paulien xx

  • 16 Januari 2015 - 23:04

    Margriet:

    Succes Paulien, geniet van de reis!!

  • 16 Januari 2015 - 23:13

    Mirella:

    Hey Paulien
    van harte gefeliciteerd met je diploma!
    ik wens je een hele goede reis en een geweldige tijd toe.
    succes!

    groetjes mirella

  • 16 Januari 2015 - 23:22

    Marja Te Stroete :

    Allereerst gefeliciteerd met je diploma. Iets om trots op te zijn. Verder een goede reis. We volgen je. Dikke knuffel.

  • 16 Januari 2015 - 23:24

    Herma:

    Top meid dat je je diploma gehaald hebt.Gefeliciteerd. Heel veel succes en een goede reis!! Geniet ervan en een mooie tijd daar zuster. Liefs hermax

  • 16 Januari 2015 - 23:30

    Bernadette:

    Heel veel succes met je avonturen Paulien!!! Liefs

  • 17 Januari 2015 - 00:03

    Moniek:

    Super veel plezier..!! Geniet er van..!!

  • 17 Januari 2015 - 00:06

    Jeannet Kleine Schaars:

    Superleuk om te lezen, maar vooral ook dat je geslaagd bent. Van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma. Hele fijne reis. Ik ga je verslagen lezen! xxx

  • 17 Januari 2015 - 00:34

    Danielle:

    Leukleukleuk! Heel veel plezier en je mag zeker (dubbelop) trots zijn op jezelf!
    Kom maar op met die reisverhalen vol avonturen en nieuwe dingen :-)! Houd ons goed op de hoogte! Haha
    Have fun and take care!
    Xx

  • 17 Januari 2015 - 00:46

    Ceciel:

    Ik kon het niet laten... Wachten tot morgenochtend om je verhaal te lezen... ;) dus vanuit een ander Broeklands bed toch even een reactie. :)

    Heel heel heel veel plezier! Stuur vooral heel veel jaloersmakende foto's en mooie reisverhalen!
    Goede vluchten, succes met overstappen en het leren van de taal. Gelukkig heb je dat bij de landing in sri lanka niet direct nodig voor het eerste contact, want daar heb je immers een prachtig shirt voor ;).

    Have fun & enjoy!
    No worries.

    Xx Ceciel

  • 17 Januari 2015 - 08:12

    Eveline:

    Hé topper! Gefeliciteerd met je diploma, en met deze op zak een tijdlang geniet in Azie. Heel veel plezier gewenst!! Eveline X

  • 17 Januari 2015 - 08:53

    Lizanne:

    Hey bikkel,

    Gefeliciteerd en nu op naar je stoere avontuur! Een goede reis gewenst en ik hoop dat je veel mooie herinneringen maakt de komende weken! Enjoy!

  • 17 Januari 2015 - 08:54

    Wilma:

    Hoi paulien.
    Super! You did it! Geslaagd! Gefeliciteerd!
    Ik wens je een hele fijne en leerzame tijd in Azië.
    En vooral genieten!!!!!

    Groetjes uit het mooie Lemelerveld

  • 17 Januari 2015 - 09:09

    Noekie:

    Lieve schat,

    Van harte gefeliciteerd met je diploma

  • 17 Januari 2015 - 09:29

    Ton En Tonnie:

    Dag lieve Paulien,
    Proficiat met je diploma!!!
    Succes en vooral gaan genieten.

  • 17 Januari 2015 - 09:30

    Pleun:

    Heee paulien,

    Wat een superleuke en spannende tijd ga je tegemoet. Nog van harte gefeliciteerd met je diploma als verpleegkundige!! Wiehoee! Dik verdient!

    Ik wens je heel veel plezier op je mooie reis. Dat het een super mooie, goede ervaring gaat worden en dat we hier maar veel goede en leuke berichten kunnen meelezen. Ik blijf je zeker volgen!

    De mensen daar zullen blij met je zijn, de vele kennis die jij hebt als verpleegkunige kan iedereen goed gebruiken! Ook ik in mijn stagetijd:)

    Paulien, heeeel veel plezier met je mooie reis. Geniet ervan!

    Groetjes Pleun

  • 17 Januari 2015 - 09:43

    Heleen :

    Paulien,

    Hoezo ben je een 'beetje' trots op jezelf! Je mag apenrots zijn op jezelf dat je je diploma hebt gehaald! Je hebt er keihard voor gewerkt en ontzettend verdiend!
    Ik wil je een hele goede reis wensen. Geniet met volle teugen van de mensen daar, de omgeving en de cultuur! En pas goed op jezelf!!

    Liefs Heleen

  • 17 Januari 2015 - 11:15

    Erna:

    Super Gefeliciteerd met je diploma!!!
    Een goede reis gewenst, en veel succes de
    eerste dagen, een top zuster is aangekomen!
    Die meer gaat doen dan alleen de hand vasthouden!

    xx Erna

  • 17 Januari 2015 - 12:58

    Sandra:

    Lieve Kanjer!
    Van harte gefeliciteerd met je diploma! Op naar het mooie avontuur!
    Heel veel succes en vooral genieten!

    Liefs, X Sandra

  • 17 Januari 2015 - 13:59

    Marja:

    Hey deerntie,

    Wat zal dat een lekker gevoel zijn, met je diploma op zak op reis!!
    Ik ben jaloers op de mensen daar, dat ze zo'n lieve zuster!
    Goede reis, geniet ervan en vertrouw op jezelf.

    liefs Marja

  • 17 Januari 2015 - 15:03

    Ineke Jonkman:

    Hai Paulien,

    Van harte gefeliciteerd met je diploma, super hoor kanjer.
    Heeeeeeel veel plezier in verwegiestan en ga genieten van alles.

    groetjes Ineke

  • 17 Januari 2015 - 20:43

    Agnes:

    Hey Paulien,

    Super Gefeliciteerd met je diploma,topper!
    Ga lekker genieten van je avontuur!

    xxx liefs Agnes

  • 18 Januari 2015 - 15:27

    Nolda Scheurwater:

    Hoi Paulien, heel erg gefeliciteerd met het behalen van je diploma verpleegkundige

  • 18 Januari 2015 - 15:41

    Nolda Scheurwater:

    Had er alle vertrouwen in dat het jou wel ging lukken!!! Nu op avontuur, veel succes en geniet ervan. Lees met veel plezier je reisverslagen. Lieve groet van Arie en Nolda.

  • 20 Januari 2015 - 13:51

    Merle :

    JAAAAAAAAAAAAAAA !!!! Veel plezier hoor :D.
    Ik wacht nu al op je volgende verhaal.

    Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Broekland

Paulien

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 54382

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 08 Maart 2015

Azië

03 April 2011 - 28 Juni 2011

Afrika

Landen bezocht: