Thee en kletsmajoors - Reisverslag uit Broekland, Nederland van Paulien Wijermars - WaarBenJij.nu Thee en kletsmajoors - Reisverslag uit Broekland, Nederland van Paulien Wijermars - WaarBenJij.nu

Thee en kletsmajoors

Door: paulienwijermars

Blijf op de hoogte en volg Paulien

03 Juli 2011 | Nederland, Broekland

Lieve allemaal bij deze beloof ik plechtig dat dit voorlopig mijn laatste verhaal is op de site! Voor sommige een opluchting want ja het waren niet de meest korte en bondige verhalen.. sorry hiervoor! Maar volgens mij voor sommige ook wel weer jammer want ik heb afgelopen week al vaak gehoord dat het zo leuk was om te lezen!

Maar mensen wees gerust, als het aan mij ligt ga ik zeker nog een keer zo’n geweldig avontuur tegemoet. Dus als het dan zover is zal ik weer met liefde eindeloze verhalen voor jullie typen!

Nu nog even een ‘kort’ terugblik over afgelopen periode want wat een avonturen en mooie momenten hebben wij meegemaakt. Als ik nu terugkijk heeft het vrijwilligerswerk het meeste indruk op mij gemaakt. Waarschijnlijk omdat dit voor ons de eerste keer was dat we met Afrika en alles wat dit continent te bieden heeft in aanraking kwamen. We hebben veel mogen zien en ook veel mogen doen. Af en toe waren er ‘slik’ momentjes maar er waren ook veel mooi en dankbare momenten.
Ik heb onwijs genoten van het werken in het Old Peoples Home en de Home Based Care. Maar ook de kinderen hebben ontzettend veel indruk op me gemaakt en het was fijn ze ‘even’ een zorgeloze tijd te kunnen bieden door samen te spelen.

Het andere deel van de reis was ook echt helemaal te gek! Zanzibar ging niet helemaal zoals wij het in gedachten hadden maar was zeker de moeite waard! En dan de rondreis! Ik kan niet anders zeggen dan ‘wauw’ wat een prachtig continent is Afrika! Echt geweldig! Een mooiere afsluiter hadden we niet kunnen hebben.

En ja dan nu weer met beide benen op NL-bodem. Na een warm onthaal op schiphol door familie en zelfs collega’s had ik wel weer vrij snel het ‘thuis’ gevoel te pakken! Ook al moet ik stiekem zeggen dat ik me dinsdagmiddag alweer verveelde en ik de dag erna nog niet echt mijn draai kon vinden. Maar nu ben ik weer helemaal terug van weg geweest!

Ik heb alweer veel mensen gezien en gesproken en de rust op Stevenskamp is weer verstoord. Want ons vrijdagmiddag thee moment is weer van start gegaan en hoe toepasselijk de ‘kletsmajoors’ konden natuurlijk niet ontbreken!! Ik kan niet anders zeggen dan dat het toch wel weer heerlijk is om thuis te zijn.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle mooie en lieve woorden op de site en de kaartjes die ik kreeg tijdens mijn verblijf in Livingstone. Het deed me echt goed al jullie reacties te lezen en te weten dat jullie met me mee leefden en meteen een beetje op de hoogte waren van alle avonturen en belevenissen hier! En natuurlijk ook bedankt voor het warme onthaal in dit mooie kleine kikkerlandje en het gevoel weer welkom te zijn!

Nogmaals bedankt!..
Veel liefs xx

  • 03 Juli 2011 - 14:54

    Anje:

    En ik ben blij dat je weer terug bent :).. Ook al heb ik niet alle verhalen van begin tot eind gelezen, weet ik dat je onwijs veel mee hebt gemaakt. Ben trots op je!
    Liefs

  • 03 Juli 2011 - 14:58

    Anoek:

    ja de rust is idd met de rust gedaan! haha, en ik vond de kletsmajoors wel erg toepasselijk!!! Hahaha!!!

  • 03 Juli 2011 - 15:52

    Angela Wijermars:

    Dag Paulien,
    Het voelde heerlijk je op schiphol weer in mijn armen te kunnen sluiten .
    Thuis is het weer levendiger en gezelliger geworden. Maar het belangrijkse is je hebt je droom verwezelijkt en veel ervaring en inspiratie opgedaan .
    Hiermee kun je verder en in de toekomst wens ik je nog veel mooie avonturen toe.

    Liefs xx

  • 03 Juli 2011 - 18:27

    Ineke:

    de afrikanen zullen je als vrijwilliger missen ,maar het idee dat je zeker weer op reis gaat door deze ervaring is natuurlijk fantasties.dat heb je toch maar mooi even gedaan!
    liefs ien


  • 03 Juli 2011 - 21:20

    Merle:

    Nou Paulus, JIJ bedankt, voor je verhalen. Anders hadden we je avonturen allemaal moeten missen joh.
    :D
    Fijn dat je weer terug bent! Liefs

  • 04 Juli 2011 - 17:43

    Lara:

    hey paulein,
    dit was idd wel een hele korte terugblik. ben ik niet van je gewend.
    ik heb onwijs genoten van je verhalen en ga dit zeker missen. tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Broekland

Afrika

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2011

Thee en kletsmajoors

26 Juni 2011

'The End'....

19 Juni 2011

The moonwalk!

13 Juni 2011

Deep op Safari

05 Juni 2011

'This is Africa'
Paulien

Actief sinds 04 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1666
Totaal aantal bezoekers 54501

Voorgaande reizen:

17 Januari 2015 - 08 Maart 2015

Azië

03 April 2011 - 28 Juni 2011

Afrika

Landen bezocht: